Mbo’ers volgen lessen bij Avans

De laatstejaars mbo-studenten van de opleidingen Administratief Juridisch Medewerker en Sociaal Juridisch Medewerker krijgen lessen in onderzoeksvaardigheden. Het is de bedoeling dat ze bij een bedrijf een onderzoek gaan uitvoeren. Het programma sluit aan bij lessen die ze voor hun eigen opleiding volgen.

In totaal volgen de mbo’ers 8 middagen lessen. De negende keer dat ze bij Avans komen presenteren ze hun bevindingen aan hun eigen docenten en docenten van Avans. Ook moeten ze een verslag inleveren.

Door alvast lessen te volgen en tutorbijeenkomsten bij te wonen bij Avans, kunnen de studenten wennen aan hoe het eraan toe gaat op het hbo. Ook leren ze bijvoorbeeld zelfstandiger te werken. Het is de bedoeling dat er meer mbo’ers doorstromen naar het hbo. In dit geval naar de opleidingen Personeel & Arbeid en Bestuurskunde. Daarom hebben Avans en het Koning Willem I College samen het project ‘Op onderzoek in het hbo’ bedacht.

Gistermiddag tekenden Avans en het Koning Willem I College een samenwerkingsovereenkomst. [SW]