Presentatie groene daken

Breda wil een impuls geven aan het gebruik van vegetatiedaken. Deze zijn bedekt met bijvoorbeeld vetplantjes, grassoorten of bomen. Ze besparen energie en filteren fijn stof. De studenten moesten onderzoeken of de hogere constructiekosten van een groen dak, opwegen tegen de genoemde baten. De gemeente heeft voor het gehele project 55 duizend euro subsidie ontvangen van de Provincie Noord-Brabant.

In de Mezz in Breda presenteren de studenten de resultaten van hun onderzoek en tonen ze maquettes voor de Spoorzone. Ambtenaren en projectontwikkelaars zullen hierna een discussie voeren over het gebruik van groene daken.

Het programma begint om 13.30 uur met een inleiding door Loet Vissers van de Provincie Noord-Brabant. Om 15.00 uur wordt het onderwijsproject van Avans toegelicht. [AR]