Studentenhoroscoop 2008

In Punt 06 is verder te lezen dat met scripties vaak aardige geldbedragen te winnen zijn. Hbo-studenten weten de weg naar deze potentiële goudmijntjes echter maar moeilijk te vinden. Naast het feit dat ze nauwelijks scripties inzenden, is het niveau ervan vaak erg laag. Jammer, want een extra zakcentje én een prijs op je cv kunnen natuurlijk goed van pas komen.

De afdeling neurologie van het Bredase Amphia ziekenhuis wordt sinds september gerund door veertien Avansstudenten. Niks tijdens je stage achter begeleiders aanhobbelen. Hier moet men meteen helemaal zelf aan de slag. ‘Bij de meeste stages voel je je als leerling vaak ongemakkelijk om iets te vragen. Hier ben je nooit  de enige die iets niet weet,’ aldus verpleegkundestudent Aniek Paree.

Verder in Punt 06 een verhaal over het meerjarenbeleidsplan 2006-2010 van Avans dat op ‘organische wijze’ wordt uitgevoerd door middel van experimenten op de werkvloer. De vraag is alleen of deze aanpak ook werkt.

Blootsvoets waterskiën typisch iets voor stoere mannen? Welnee, de 25-jarige Marlies Nipius, derdejaarsstudent International Business and Languages in Den Bosch doet het zomers bijna dagelijks. Tot nu toe als enige vrouw in Nederland, dat wel.

Vier oud-studenten die hun eigen onderneming startten vertellen over hun product, hun ervaringen en over en welke hulp zij krijgen als beginnend ondernemer. Studenten en medewerkers van Avans die voor zichzelf willen beginnen kunnen voor begeleiding en financiering namelijk aankloppen bij Starterslift.

Verder in dit nummer een interview met Irma Goedemondt, oud-studente aan de Bredase kustacademie St. Joost. Zij werkte zich van breiblad Ariadne op tot hoofdredacteur van de woonbladen Eigen Huis & Interieur en More Than Classic. Ook werd er op kosten van Punt weer ‘goedkoop gehapt’ in een van de Avanssteden.

Punt 06 ligt vanaf vandaag in de uitdeelbakken in de hogeschool. [RS]