Verhuizen voor het goede doel

‘We willen niet zomaar verhuizen en hebben er daarom twee recordpogingen voor KiKa aan gekoppeld’, vertelt Giel Steehouder, docent Marketing. Zo moeten studenten en medewerkers van beide academies binnen een vastgestelde tijd een schoolbus van de Lovensdijkstraat naar het nieuwe gebouw aan de Hogeschoollaan trekken. ‘In de bus zitten symbolische voorwerpen van de oude locatie en prominente mensen uit de opleidingen’, zegt Steehouder. Als deze actie slaagt, zal het eerste gedeelte van een gesponsord geldbedrag overgemaakt worden aan KiKa.

Om de touwtrekkers even te laten uitrusten, wordt er bij aankomst voor de nieuwbouw een pauze ingelast. ‘Met een optreden van een dansgroep, hapjes en drankjes. Iemand van KiKa zal vertellen wat zij doen en het publiek vragen een eigen bijdrage te leveren. Daarvoor zullen enveloppen uitgedeeld worden’, zegt de docent Marketing. Deze moeten met naam in een ton worden gestopt.

‘De tweede recordpoging bestaat uit het omarmen van het nieuwe gebouw.’ Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk studenten en medewerkers, ook van andere academies, een kring vormen rond het gehele gebouw. ‘Dat is erg groot, dus iedereen moet meedoen’, zegt Steenhouder. Als het lukt, wordt er een tweede bedrag aan KiKa gedoneerd.

Tenslotte zal een mystery guest een aantal van de gedoneerde enveloppen uit de ton halen. Die donateurs winnen een prijs. Er wordt in de wandelgangen gespeculeerd dat deze mystery guest de burgemeester van Breda is. Die heeft overigens niet officieel bevestigd. De verhuisactie start om 14.00 uur bij Lovensdijkstraat 63. [AR]