Betaalbaar wonen in Tilburg

In vergelijking met de andere Avanssteden is Tilburg meer een echte studentenstad. Kamers zijn daarom erg geliefd. Je kunt er kamers huren via websites als studentenkamers.nl of je inschrijven bij een van de drie woningbouwverenigingen. Ook antikraak en via makelaars behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast zijn er steeds meer studenten die gezamenlijk een huis kopen in plaats van een kamer huren.

Tijdens een symposium, georganiseerd door studenten van de Academie voor Bouw en Management in Tilburg, op 15 februari, proberen verschillende partijen waaronder vertegenwoordigers van de Rabobank en www.koopstudio.net antwoord te geven op de vraag of je nu moet gaan kopen of huren. De voor- en nadelen van beiden worden op een rij gezet. Je kunt er natuurlijk altijd nog voor kiezen om gewoon thuis te blijven wonen.

Het symposium begint om 13.00 in de collegezaal in Tilburg en is rond 16.00 uur afgelopen. [AR]