Familie welkom op Avans

De familiedag wordt alleen op de locatie Hogeschoollaan in Breda gehouden. Personeel en hun familie van andere locaties is daar ook welkom. Van 10.00 tot 15.00 uur vinden allerlei activiteiten plaats. Op het plein voor de school staat een Bungeejumper en een luchtkussen. Bezoekers kunnen kiezen voor een gewone of een ludieke rondleiding door het gebouw.

Vooraf kunnen belangstellenden zich aanmelden voor een van de workshops. Kinderen kunnen bijvoorbeeld onder begeleiding van pabostudenten tandpasta maken of gaan werken aan een circusvoorstelling. In Xplora kunnen bezoekers testen hoe het is gesteld met het eigen rekenniveau door een rekentoets te maken. Wie altijd al een dagje voor journalist wilde spelen, kan terecht bij de workshop ‘krant maken’ van Punt.

Andere workshops die worden aangeboden zijn onder meer een EHBO-workshop ‘ongelukjes rondom huis’ en ‘weblogs en bloggen’. De economische opleidingen organiseren een business game.

Personeel van de Hogeschoollaan krijgt deze week een uitnodiging voor de familiedag thuis. Ook op de website familiedag.avans.nl staat informatie. De workshops worden voor verschillende leeftijdscategorieën aangeboden.

De reden dat de familiedag dit jaar alleen aan de Hogeschoollaan wordt gehouden, is dat er vanuit de academies van andere locaties te weinig belangstelling was om mee te doen. [PM]