Gemeente in actie tegen parkeeroverlast

De parkeergarage van Avans onder het gebouw is regelmatig vol. Medewerkers wijken dan uit naar de parkeerplaats achter de kunstacademie of naar de buurten rondom de hogeschool. Studenten mogen sowieso niet in de Avansgarage parkeren.

Onder de noemer ‘Wijk uit naar parkeergarage Paleiskwartier’ wil de gemeente studenten en medewerkers nu stimuleren hun auto niet meer in de wijken rondom de hogeschool, maar in de parkeergarage tegenover de hogeschool te zetten. Ze betalen daarvoor 50 cent per uur. Studenten kunnen tegen een speciaal tarief hun auto parkeren: een hele dag voor 2 euro en een halve dag voor 1 euro.

Bewoners van Boschveld en Deuteren kunnen bij de wijkwinkels van de gemeente actieposters ophalen die ze achter hun raam kunnen plakken. Die komen ook in de hogescholen te hangen. [SW]