Lovensdijkstraat binnenkort ‘spookstad’

De AIM mag voorlopig de derde verdieping nog blijven bestieren, maar verder wordt het een saaie bedoening aan de Lovensdijkstraat nummer 63. Zowel de voor- als achterdeur gaan de komende maand dicht. Aan de achterzijde, ter hoogte van de kantine, komt wel een nieuwe entree. Naar verwachting gaat het pand volgend jaar gesloopt worden. Waar de AIM dan heen gaat: blijven op de Lovensdijkstraat 61 of toch naar de Hogeschoollaan, is nog onduidelijk.

Voor de zekerheid neemt de directie van de AIM dan ook maar zitting in allebei de huisvestingsoverleggen. ‘Ze mogen ons niet vergeten. We zijn één van de grootste academies van Avans. Die vaag je niet zomaar weg, wat er ook gebeurt. Na 1 maart kunnen we serieus bekijken wat goed is voor de AIM’, vertelde Adjunct-directeur René Schenk tijdens de academieraad deze week.

Op 1 maart verschijnt namelijk het rapport over de toekomst van de academie. Als over de inhoud daarvan meer bekend is, zal ook duidelijk zijn wat in het nieuwe schooljaar de thuisbasis wordt van de AIM. Tot die tijd zijn alleen de Academie voor Technologie en Management en de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu zeker van een plaatsje in het pand aan de Lovensdijkstraat 61. [EvG]