Nieuwe open dag, nieuwe regels

Docent Fysiotherapie Joop de Looff gaf toe zich ook wel een beetje voor ‘joker’ te voelen staan. ‘Ik ben niet geloofwaardig meer’, sprak hij gistermiddag in de academieraad voorafgaand aan de open dag. De Raad van Bestuur heeft besloten een maximum aantal nieuwe studenten te voeren van 150. Maar De Looff mocht geïnteresseerde scholieren op de open avond ook vertellen dat er na april wellicht toch driehonderd plaatsen te verdelen zijn.

De discussie over de numerus fixus liep tijdens de academieraad vast. Deze was immers al eerder gevoerd: de raad was er niet tevreden mee, maar het besluit van de Raad van Bestuur om maximaal 150 studenten toe te laten, staat al vast.

Toch wordt er op dit moment nog een risico analyse gemaakt over de studentenaantallen bij de opleiding. Daaruit moet blijken hoeveel nieuwe studenten deze aankan. Naar aanleiding van het onderzoek, dat eind maart worden verwacht, kan het aantal plaatsen wellicht toch hoger dan 150 zijn. [EvG]