Nobelprijswinnaar pleit voor onderwijs aan de jongste kinderen

Tijdens de conferentie worden de effecten van onderwijs aan de allerjongste kinderen op diverse wijzen belicht en gepresenteerd. Internationaal gerenommeerde sprekers lichten de resultaten toe. Zo verzorgt de Amerikaanse Nobelprijswinnaar James Heckman een lezing over ‘the benefits of investing in the very young’.

Heckman kreeg in 2000 de Nobelprijs in de categorie Economic Sciences. Hij is een prominent geleerde, die de invloed van sociale programma’s onderzoekt. Zijn onderzoeken geven nieuwe inzichten, onder meer op het gebied van onderwijs.

Eindejaarsstudenten in de richting onderwijs, pedagogiek of psychologie kunnen gratis naar de conferentie. Meer informatie is te vinden op www.cito.nl. [EvG]