Open avond Avans trekt weer meer bezoekers

De cijfers van kunstacademie St. Joost zijn nog niet bekend, maar alles bij elkaar was de open avond een groot succes. De Hogeschoollaan in Breda trok 2550 bezoekers, naar de Lovensdijkstraat kwamen 750 mensen. De Onderwijsboulevard in Den Bosch kreeg 1700 bezoekers te verwerken. In Tilburg waren dat er 260.

‘Dat we de stijgende lijn vast weten te houden is erg mooi. Afgelopen november waren er ook al extreem veel bezoekers op de open dag’, vertelt Cyndra de Ruyter van Avans. De verklaring zoekt ze in het hoge aantal eerstejaarsstudenten van dit schooljaar. ‘Die hebben weer veel broertjes, zusjes of vrienden die zo ook kennis maken met Avans.’

Alleen in Breda werden er parkeerproblemen verwacht. Die zijn opgelost door gebruik te maken van de parkeerplaatsen van scholengemeenschap de Nassau, het Amphia ziekenhuis en de KMA. Ook bleek Avans in de avond telefonisch onbereikbaar door een netwerkstoring. ‘Mensen kunnen toen gebeld hebben voor informatie, maar ik heb geen signalen ontvangen dat mensen er last van hadden.’ De storing in de telefooncentrale is volgens Hans Trommelen, coördinator van de Diensteenheid ICT & Facilitaire Dienst verholpen.

Hoe de bezoekers de open avond waarderen, is nog niet bekend. Voorheen waren daar aan de deur enquêtes over, maar nu hebben de bezoekers hun gegevens achtergelaten. Zij krijgen een digitale enquête toegestuurd. De eerste duizend die deze invullen, ontvangen tien gratis sms’jes. [EvG]