Vastenactie Pabostudenten voor goede doel

In de Bredase Sint Janskerk komen vanavond ruim twintig studenten bijeen om tot 18.00 uur woensdagavond niets meer te eten. Het geld dat met sponsorlijsten en een collectebus binnenkomt, is voor een vakantie voor zieke kinderen. ‘Het is vastentijd, daarom is het goed even bij de minder bedeelden stil te staan’, vertelt student Annemiek Jacobs.

Het vasten van gelovigen duurt natuurlijk wel eventjes langer dan 24 uur. ‘Veertig dagen vonden we een beetje te lang voor onze actie’, verklaart ze. De zeven studenten verdienen er studiepunten mee voor hun vrije ruimte. Het idee voor het vasten kwam van het studentenpastoraat. ‘Maar we laten hen alles organiseren, daar krijgen ze ook de studiepunten voor’, vertelt Ton van Prooijen van het pastoraat.

De Pabostudenten vullen de woensdagmiddag met activiteiten zoals stoepkrijten en spekhappen. Kinderen kunnen voor een paar eurocenten voor het goede doel meedoen. ‘We hebben posters opgehangen in basisscholen, zodat het lekker druk wordt’, zegt Jacobs.

Aanmelden om mee te doen kan via tvp@studentenpastoraatbreda.nl. [EvG]