Eerste liefdes en windenergie

In diezelfde krant ook een interview met Jeroen Voogd, tweedejaars Commerciële Economie in Den Bosch, in september doet hij met het Nederlands voetbalelftal mee aan de Paralympics in Beijing. ‘We gaan niet voor minder dan een medaille’, zegt hij.

In het kader van de Maand van de Filosofie een interview met Miriam van Reijen, docent Filosofie en Ethiek bij de Academie voor Sociale Studies in Breda. Zij noemt zichzelf een praktisch filosoof en geeft vooral concrete voorbeelden van filosofie in het dagelijks leven. ‘Het helpt niet kwaad te zijn op een bus die al is weggereden.’

‘Ik wil graag de muziek in, maar maak eerst mijn opleiding af.’ Veel jongeren willen een carrière met hun bandje, ook Avansstudenten. In Punt 09 een portret van vijf studenten en de muziek die zij maken van rammelpunk tot gevoelige pianoballades.

Ook in de nieuwe krant een interview met Arie de Wit, vierdejaarsstudent Elektrotechniek in Breda. Voor zijn afstuderen doet hij aan de Technische Universiteit Delft onderzoek naar windenergie zonder windmolens.

Denken Avansstudenten nog aan hun eerste liefde? Punt vroeg het aan zes studenten. ‘Als ik haar nog weleens zie lopen, heb ik eigenlijk alleen maar negatieve gedachten. Ze is wel mooi om te zien, maar het is niet bepaald een slim meisje. Hbo-niveau zit er niet bij. Dan vraag ik me af hoe ik haar ooit leuk heb kunnen vinden.’

Punt 09 ligt vanaf nu in de uitdeelbakken. [AR]