Half miljoen voor hbo-v in Den Bosch

‘Voor minder geld is het niet te realiseren. Voor het opzetten van een opleiding op een nieuwe locatie valt het mij nog mee’, sprak Engelien Calis, directeur van de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ) tijdens de academieraad afgelopen week. Yvonne Aronson en Thieu Schraven leiden het project en hebben de plannen ervoor opgesteld. De nieuwe opleiding in Den Bosch start komend schooljaar.

Het aantal docenten dat van Breda naar Den Bosch verhuist is nog onbekend. Dat is afhankelijk van het aantal studenten dat zich aanmeldt. Het plan gaat uit van twee groepen met elk twintig studenten. Calis verwacht geen moeilijkheden bij de formatie. ‘We hebben de interesse bij de docenten onderzocht en die was groot.’ [EvG]