Nieuwe major voor creatieve ondernemers

Advanced Business Creation (ABC) start op 1 september bij de Academie voor Marketing in Den Bosch. De major combineert creativiteit en zakelijkheid en is vooral praktijkgericht. Het is de bedoeling dat studenten de kennis die ze opdoen, meteen toepassen door opdrachten voor echte opdrachtgevers te maken.

Centraal in de major staat de ABC Factory. Een fysieke en virtuele ruimte waar studenten vakken volgen, aan projecten werken, overleggen, presenteren, maar ook even kunnen relaxen. Studenten, docenten, externe experts en opdrachtgevers komen er samen. Er wordt gewerkt aan campagnes, producten en diensten voor bedrijven.

In september start een pilot, waarvoor een beperkt aantal studenten wordt toegelaten. Studenten die zich aanmelden, krijgen een intakeassessment. Daarnaast moeten ze een uitgebreid cv samenstellen en een praktijkopdracht doen. Op basis daarvan wordt bepaald of ze worden toegelaten tot de major. [SW]