OV-kortingskaart voor oud-studenten

LSVb-voorzitter Lisa Westerveld vindt het nog te vroeg om te zeggen wanneer de afgestudeerdenkaart er komt en hoe groot het voordeel gaat worden. Volgens dagblad Metro zet de bond in op een kaart waarmee afgestudeerden na een voordelige aanschafprijs gratis kunnen reizen, of een korting krijgen van zestig procent, maar dat is volgens Westerveld voorbarig: “We moeten onze inzet nog bepalen.”

Eurlings wil dat het aantal ov-forenzen jaarlijks met vijf procent toeneemt. Oud-studenten zijn daarbij een belangrijke doelgroep, omdat ze gewend zijn aan reizen met het openbaar vervoer en vaak nog geen auto hebben. Tijdens een congres van de NS afgelopen november zegde de minister al vijftien miljoen euro toe voor het project. [TdO/HOP]