Theatertalent op Festival Cement

Op vijftien locaties in de binnenstad van Den Bosch kunnen ruim veertig verschillende producties bekeken worden. Centraal staat het project Achteraf van de Bossche filmmaker Ruut van der Beele. Acht schrijvers hebben een dialoog geschreven tussen twee mensen die net met elkaar naar bed zijn geweest. Tijdens Festival Cement worden de dialogen verfilmd en vertoond.

Bezoekers kunnen onder andere de theatervoorstellingen Allemaal 37 van Lenneke Maas, Antigone van Jibbe Willems en Sing van de Wetten van Kepler zien. Ook is er dans van f.c. jongbloed, Thomas Devens en Julia Riera en muziek van Lobstar en Room Eleven.

Kloppend hart van het festival is De Verkadefabriek. Daar is zes dagen lang de Specie-Club, waar bezoekers kunnen napraten over voorstellingen, drinken en dansen. Theatermakers en publiek kunnen met elkaar praten in De Groote Sociëteit.

Festivalgangers die het buiten de stad zoeken, kunnen met de Halve Zolen Lijn (vernoemd naar het boemeltreintje dat leer en schoenonderdelen vervoerde) naar Tilburg. Op de route van de Halve Zolen Lijn zijn onder andere voorstellingen van studenten van de Fontys Hogeschool voor de Kunsten te zien.

Voor informatie over het programma, festivalroutes en de kaartverkoop zie www.festivalcement.nl. [SW]