Terug naar overzicht

Week van de Portal bij Avans

‘Van verschillende kanten kregen we bericht dat mensen het lastig vinden om er zelf achter te komen hoe ze de Avansportal moeten inrichten’, zegt Mariska Musch-de Pont, hoofdredacteur van de portal. ‘Ik denk dat het snel en simpel op te lossen is, als je er samen even voor gaat zitten.’

Ook uit onderzoek van studenten Management, Economie & Recht in Breda bleek dat veel studenten en medewerkers kritiek hadden op de portal. Het systeem zou onduidelijk zijn en het zou te moeilijk zijn om portlets toe te voegen. ‘Aan het begin van het studiejaar had iedereen het te druk om zich erin te verdiepen, toen was het net teveel om erbij te hebben.’

Nu de drukte voorbij is, zijn er nog steeds studenten en medewerkers die er niets mee doen. ‘We hopen volgende week een impuls te geven aan het gebruik van de portal’, zegt Musch-de Pont. ‘De Week van de Portal moet drempelverlagend werken. Door een voorbeeld te geven, krijgen mensen een idee van wat ze ermee kunnen.’

Medewerkers met vragen kunnen volgende week bellen naar 8869, of ze kunnen een afspraak maken om door een portal-medewerker geholpen te worden. Studenten kunnen terecht in een lokaal bij Xplora, waar de portal-medewerkers aanwezig zijn. Een afspraak maken voor een later tijdstip kan door een mail te sturen naar intranet@avans.nl.

Dagen en locaties waarop portal-medewerkers aanwezig zijn:

maandag 31 maart en dinsdag 1 april Onderwijsboulevard, Den Bosch
woensdag 2 april Beukenlaan, Breda en Cobbenhagenlaan, Tilburg
donderdag 3 en vrijdag 4 april Hogeschoollaan, Breda

Studenten en medewerkers van de kunstacademie in Den Bosch kunnen aan de overkant terecht met vragen en van de Lovensdijkstraat in Breda op de Hogeschoollaan. [SW]

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?