Weinig animo voor parkeren in garage

Het Brabants Dagblad meldt dat er dagelijks gemiddeld twintig studenten gebruik maken van de kortingsregeling om in de garage te parkeren. Een auto de hele dag parkeren kost studenten 2 euro, een halve dag 1 euro. Medewerkers betalen 50 cent per uur.

‘Het project is pas enkele weken geleden begonnen. Het loopt niet storm. Maar het is een begin’, zegt een woordvoerder van de gemeente in de krant.

De gemeente startte de actie ‘Wijk uit naar parkeergarage Paleiskwartier’ om medewerkers en studenten van de hogescholen te stimuleren hun auto niet meer in de wijken rondom de Onderwijsboulevard, maar in de parkeergarage te zetten. Bewoners van de wijken Deuteren en Boschveld hebben last van de auto’s voor hun deur.

De parkeergarage van Avans onder het gebouw is regelmatig vol. Medewerkers wijken dan uit naar de parkeerplaats achter de kunstacademie of naar de buurten rondom de hogeschool. Studenten mogen sowieso niet in de Avansgarage parkeren. [SW]