Winnend ontwerp Dag van de Filosofie gekozen

Voor het ontwerp van het affiche was een wedstrijd uitgeschreven onder derdejaarsstudenten van de kunstacademie. Organisatrice Judith Schiks van de universiteit: ‘Maandelijks maken studenten affiches voor Salon Arnon. Het leek mij een mooi idee als dat nu ook zou gebeuren op de Dag van de Filosofie. Er moet altijd een beeld zijn.’ Het beeld wordt gebruikt voor de affiches, flyers en de site.

Een serieuze opdracht voor de studenten. Ze kregen uitleg over het onderwerp ‘de stad’ om geïnspireerd te raken. Er waren zestien ontwerpen. ‘Bij de beoordeling was het voor de studenten interessant of de opdrachtgever iets in hun werk zag. Maar het was een moeilijke keuze. Twee affiches sprongen eruit’, vond Schiks. Docent Toine Post stond haar bij met de beoordeling. ‘Dat maakte het heel spannend, hij kijkt met een vakmansoog. Maar het werkte goed’, zegt Schiks.

Alle zestien ontwerpen komen binnenkort te hangen in het Tilburgse Raadhuis en in het universiteitsgebouw. [EvG]