Auto’s en excellente studenten

Het onlangs gehouden studententevredenheidsonderzoek heeft een prima uitkomst voor Avans. In de krant lees je alle ins en outs over het onderzoek en worden de resultaten van jouw opleiding bekend gemaakt.

In deze krant ook een interview met Adem Aktürk, vierdejaars Small Business & Retail Managment in Breda. Hij probeert typische Etten-Leurse chocolaatjes aan de man te brengen, maar wil na zijn studie toch liever het kaasimperium van zijn vader overnemen.

‘Een auto zegt veel over de persoon die erin rijdt.’ Één op de acht studenten heeft een eigen auto. In Punt 10 zes portretten van studenten en hun wagens. Van ‘tuner’ tot echte liefhebber.

Verder geven vier architecten uitleg over hun plannen voor de nieuwbouw van de kunstacademie in Den Bosch. En een artikel over een nieuw programma voor excellente studenten. ‘Excellente studenten op het hbo hebben niet per se een heel hoog IQ’, vindt projectleider Jef Bückers. ‘Wij leiden doeners op. Dan is goed kunnen communiceren in een team zeker zo belangrijk als intelligentie.’

Talentenshows op televisie zijn nu toch echt niet meer hip. Zes Avansstudenten zijn het er unaniem over eens dat dit format uitgemolken en niet meer interessant is. ‘Al die talentenshows draaien op hetzelfde uit. Op niets.’

Punt 10 ligt vanaf nu in de uitdeelbakken. [MK]