Boom voor ingebruikname nieuw gebouw

Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur van Avans, nam de boom in ontvangst op de buitenplaza naast de serre. Leden van de VOM waren aanwezig om de boom de grond in te zien gaan. ‘In de hete zomers die nog komen, kunnen de studenten onder deze boom heerlijk even zitten’, vertelde oud-medewerker Ger van Dooren. ‘De boom staat symbool voor het feit dat ook de oud-medewerkers nog meedenken met de school.’

De hemelboom, met de Latijnse naam; Ailanthus Altissima reikt niet tot in de hemel, maar wordt wel een meter of twintig hoog. Ook wordt de kruin van de groene boom heel breed en in de schaduw kun je over een paar jaar lekker zitten.

Volgens Van Kalmthout kun je een vergelijking trekken met bomen en de Avans Hogeschool. Oude bomen moet je niet verplaatsen, is het spreekwoord, maar het gebeurt steeds vaker en de bomen leven rustig verder. De nieuwbouw van Avans viel ook niet bij iedereen in goede aarde. Er waren veel bezwaren, maar de meeste medewerkers vinden de nieuwe locatie nu toch prettig.

De buitenplaza naast de serre is nu nog wat kaal. In mei worden bankjes op de plaza geplaatst en nog wat later wordt de verdere groenvoorziening aangelegd.

Bij de hemelboom komt nog een bronzen bordje te staan met de naam van de schenkers erop. [MK]