Discussie over topsport op alumnidag

Dit jaar vinden er veel grote sportevenementen plaats, zoals het EK voetbal en de Olympische Spelen. Rondom die evenementen wordt veel gediscussieerd over het gebruik van doping en schending van mensenrechten.

Vragen die op de discussiemiddag van de Juridische Hogeschool aan de orde komen zijn: Mag je een sporter vastzetten op basis van een vermoeden van dopinggebruik? Mag je de Olympische Spelen gebruiken als middel om politieke standpunten kracht bij te zetten? Aan het panel van (oud-)sporters en een mediadeskundige wordt nog een jurist toegevoegd om de juridische aspecten te belichten.

De alumnidag start met een banenmarkt voor alumni en afstudeerders. Daar staan organisaties als Randstad, Professionals at Law, DAS Rechtsbijstand en SIRA Consulting. Vierdejaarsstudenten die bezig zijn met hun afstudeerstage hebben vrijdag hun terugkomdag. [SW]