‘Eindelijk weer tussen de studenten’

Het is even wennen, zeggen de medewerkers van de Diensteenheid Financiële en Studentenadministatie (DFS) en de Diensteenheid P&O (DP&O). DPAO is onlangs in deze twee diensten opgesplitst.

De verhuizing is goed gegaan. Er waren vanochtend wel even problemen met het opstarten van de computers, laat verhuiscoördinator Rik Eelman weten. De klimaatbeheersing is nog niet goed ingeregeld. En de hoge kasten in de ruimte, nodig voor alle personeelsdossiers, moeten nog vervangen worden door betere. Er moet ook nog veel gedigitaliseerd worden.

Bij het Loopbaan Advies Centrum (LAC) vinden de medewerkers dat ze beter een eigen ruimte met eigen ingang hadden kunnen hebben. De nieuwe werkplekken bieden te weinig privacy. ‘Je kunt geen vertrouwelijke gesprekken voeren in glazen hokjes’, zegt een medewerker van het LAC. De arbodienst heeft wel werkplekken met een eigen ingang gekregen.

Directeur DFS Ton Christophersen is erg blij met de nieuwe werkplekken. ‘Eindelijk weer tussen de studenten en in de buurt van de academies’, reageert hij. Hij wil niet meteen op eventuele problemen ingaan. ‘We hebben afgesproken dat we eerst twee weken de jas aantrekken om te kijken of die goed zit, daarna gaan we problemen bespreken.’ Hij denkt dat het ook nog gewoon wennen is en dat de dienst moet leren creatief met de ruimte om te gaan. Vooralsnog is hij vooral positief. ‘Het is een mooi gebouw met mooie faciliteiten.’ [PM]