Grimmige sfeer ATGM-hal

Hoe moet het verder met de ATGM-hal, dé plek aan de Lovensdijkstraat in Breda, waar studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid in Milieu samenkomen om te lunchen en te tafeltennissen? Die vraag stond gisteren centraal tijdens een discussie van het studentenplatform ATGM.

Ondanks meerdere waarschuwingen en een ultimatum van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst was vorige week de maat vol, de schoonmaakster klaagde weer over de bende die studenten achterlieten in de ATGM-hal. Er is besloten dat er niet meer gegeten en gedronken mag worden in de hal. ‘Iedereen had juist het gevoel dat het beter ging. Daarom is de sfeer nu ook zo gekelderd’, zei een van de studenten in het studentenplatform.

Docenten en studenten spreken elkaar nu op het verbod aan. ‘Maar als je dat doet, kijken ze je aan alsof ze van niks weten’, volgens een van de studenten. ‘We moeten voorkomen dat de situatie escaleert’, vond studentendecaan Bernard Broeders. ‘De sfeer wordt grimmig. Het zou juist prettig moeten zijn in de ATGM-hal.’

Docent Hans van Amelsvoort wil graag van studenten oplossingen horen voor de ontstane situatie. ‘Het kan mij niet gek genoeg zijn. Maar we moeten dit als academie op kunnen lossen.’ Van Amelsvoort is bang dat als blijkt dat studenten toch eten en drinken in de hal er verdere sancties gaan volgen. [AR]