Lectoraten vormen nieuw expertisecentrum

Binnenkort komt het expertisecentrum met een gezamenlijk programma en gezamenlijke activiteiten van de lectoraten. ‘We houden wel onze eigen vakgroepen. Binnen het expertisecentrum kijken we naar de overeenkomsten, maar ook naar de verschillen tussen onze vakgebieden’, zegt Rick Kwekkeboom, lector Vermaatschappelijking in de Zorg.

‘Op dit moment focussen we ons op de Wet maatschappelijke ondersteuning’, zegt Kwekkeboom. Het expertisecentrum onderzoekt wat deze wet betekent voor de samenleving en hoe actief burgerschap te verwezenlijken is voor ouderen en gehandicapten.

Het expertisecentrum wordt vanmiddag officieel geopend met een lezing door René Schalk, bijzonder hoogleraar Ouderenbeleid van de Universiteit van Tilburg. Hij vertelt over de relaties tussen lectoraten en universiteiten. De opening begint om 14.30 uur in HC102 in Breda. [AR]