MER-studenten halen 7.324 euro op voor Kika

Enthousiast renden de kinderen van de Petrus en Paulusschool in Breda hun rondjes in het Van Sonsbeeckpark. Ze deden hun best om er zoveel mogelijk in een kwartier tijd te lopen, hoewel dat voor de opbrengst niet uitmaakte. De kinderen hadden zich laten sponsoren door familie en vrienden, niet per rondje, maar voor een vast bedrag.

Dat leverde onverwacht veel geld op. 'We dachten dat we een paar duizend euro zouden ophalen', zegt student Janet Heikoop. 'Maar al snel hoorden we dat in sommige klassen wel duizend euro was opgehaald', voegt collegastudent Kim Tomassen toe. De teller stopte uiteindelijk op 7.324 euro. De opbrengst is voor Kika, een organisatie die geld inzamelt voor onderzoek naar kanker bij kinderen.

Het organiseren van een 'maatschappelijk verantwoord' evenement is een van de onderdelen van de opleiding. Ook het vinden van sponsoren maakt onderdeel uit van de opdracht. De kinderen kregen onder meer een snoep mee naar huis, gesponsord door de Bredase snoepfabrikant Perfetti Van Melle.

Naast het lopen konden de kinderen nog spelletjes doen op school. De andere studenten die aan deze opdracht meewerkten zijn: Esther Segers, Elise Avignon, Femke Jouwsma en Marrit van Dorst. [PM]