Opnieuw brand in Delfts studentenhuis

Het ANP meldt dat de brand rond 3.00 uur uitbrak. Net als op 8 april, toen de brandweer op het nippertje vier bewoners kon redden, zijn er meerdere brandhaarden aangetroffen. Het vuur was dit keer binnen een uur onder controle.

In het pand aan de Oude Delft woonden niet alleen studenten, zei vestigingdirecteur Jan-Willem van Beek van studentenhuisvester Duwo vorige week in Delta, het weekblad van de TU Delft. Volgens hem woonden er buitenlandse studenten en een aantal niet-studerende Polen. Beide groepen zouden elkaar slecht hebben verdragen. “Er was onvrede.”

Van Beek wilde vorige week niet zeggen voor hoeveel bewoners Duwo vervangende woonruimte had gevonden en waar zij zich bevonden. “Volgens hem willen de bewoners niet praten met de pers. Angst zou daarbij een rol spelen”, tekende Delta op.

Het naastgelegen hotel Les Compagnons Grand Canal zou eigenaar van het studentenpand zijn. Volgens omwonenden was het slecht onderhouden. [HC/HOP]