Studenten.com kent interesses van gebruikers

Studenten.com werkt onder andere samen met het Voedingscentrum, nrc.next, Cinema.nl en 3voor12. Studenten kunnen ook zelf berichten plaatsen op de site en zoeken naar interessante berichten van anderen.

Het principe achter Studenten.com is dat studenten berichten te zien krijgen die aansluiten bij hun interesse, die verzamelt de site zelf voor de gebruikers. Achter de site zit namelijk een ‘zelflerend’ systeem dat de persoonlijke smaak van iedere gebruiker in kaart brengt.

De website is ontwikkeld omdat er tot nu toe geen algemene sites bestonden met een breed kennisaanbod, terwijl daar volgens de makers wel dringend behoefte aan is. Studenten zouden geen tijd hebben om zomaar wat rond te surfen op internet. Studenten.com verwacht dat de site in 2010 tot in detail de smaak van iedere student kan voorspellen. [SW]