Studenten Fysiotherapie en Verpleegkunde naar Finland

In totaal vertrekken tien studenten aanstaande zondag voor twee weken naar Finland, in het kader van het uitwisselingsprogramma Erasmus Mundus. Dit programma is in het leven geroepen om internationale samenwerking in het hoger onderwijs te bevorderen.

De Avansstudenten zullen samen met zeventig studenten uit Finland, Turkije, Tsjechië en Portugal lessen volgen over het thema multidisciplinaire revalidatie bij geriatrische ouderen, ofwel ouderen met veelal complexe ziektebeelden.

De lessen worden gegeven door de meegereisde docenten uit de verschillende landen. Ook vier docenten van Avans zullen aan de groep internationale studenten hun kennis overbrengen.

Er is speciaal voor dit project een website gemaakt waarop de studenten al kennis met elkaar hebben kunnen maken. Bij thuiskomst is het project nog niet voorbij. De studenten kunnen hun opdrachten en verslagen maken op de website plaatsen, waar docenten deze kunnen bekijken.

Behalve leren, kunnen de studenten ook genieten van de Finse cultuur. Vrijwillig kunnen ze zweten in een echte Finse sauna, shoppen in Helsinki en naar een concert in het Sibelius Concertgebouw.

Door subsidie van het Erasmus Mundus Programma wordt de reis voor 75 procent vergoed en is het verblijf voor de studenten gratis. Wel moeten ze de kosten voor hun levensonderhoud betalen. [MK]