Terug naar overzicht

Studenten geven ondernemers inzicht in leiderschap

In het kader van het blok strategisch management hadden de studenten gisteren verschillende ondernemers uitgenodigd in Breda. Met quizzen, massagestoelen en dartboards leerden de studenten ondernemers iets over de vier domeinen leiderschap, innovatie, financiën en duurzaam ondernemen.   

‘Kill the Nail’ is één van de activiteiten die de studenten op poten hadden gezet. Voor iedere goed beantwoorde vraag mogen de ondernemers een spijker in een boomstam slaan. Het reclamespotje van Cup-a-Soup is een voorbeeld van het Human Relations Model. Een populaire vorm van leiderschapstijl in de jaren ’70. ‘We wilden educatie linken met humor. Het blijft beter hangen, als je er om moet lachen’, zegt Sofie Meijs.

Student Dustin Verhagen staat bij het dartboard. Ieder vlak vertegenwoordigt een domein. Bij iedere pijl die raak is, krijgen de ondernemers een persoonlijkheidstestje. ‘We willen hun inzicht geven in zichzelf op deze vlakken. Bijvoorbeeld wat voor soort leider ze zijn. Ze krijgen directe tips om mee aan de slag te gaan.’

Bij de kennisquiz worden de ondernemers aan de tand gevoeld over hun kennis wat ze moeten weten over de verschillende domeinen. Marina Gorsia’s groep beloont de winnende ondernemers met prijsjes zoals mokken, een leeslampje of een USB-stick.

Ook aan het welzijn van de ondernemer is gedacht. Op de massagestoel worden ze een kwartiertje onder handen genomen. Een ontspannen werksfeer op de vloer is immers een must. [KvG] 

Meer lezen?