Ajax krijgt hulp van Vrije Universiteit

Universiteit en club sloten afgelopen weekend een overeenkomst. Het plan was voorgekookt door VU-collegevoorzitter René Smit en John Jaakke, VU-alumnus en tot voor kort voorzitter van Ajax. De club treft momenteel voorbereidingen om op sportcomplex De Toekomst een voetbalkennisinstituut op poten zetten, en kan de inbreng van de bewegingswetenschappers goed gebruiken.

Het is niet de eerste samenwerking tussen Ajax en de Vrije Universiteit: het VU Medisch Centrum verzorgt sinds een aantal jaren de blessurebehandeling van spelers uit het eerste elftal.

Ajax is naarstig op zoek naar kwaliteitsimpulsen: de recordkampioen heeft al vier jaar het nakijken in de landelijke competitie en speelt een bijrol in Europa. Vorig weekend liep de club een ticket voor de voorronde van de Champions League mis, door over twee wedstrijden klop te krijgen van FC Twente. [TdO/HOP]