Avans werft personeel via de radio

De spotjes zijn op verschillende tijdstippen te horen op 3FM, Radio 538, Q-music en Sky Radio. De zenders weten precies wanneer welke doelgroep luistert. Avans heeft reclametijd ingekocht op de tijdstippen die het meest beluisterd worden. De hogeschool mikt op 25- tot 45-jarigen met een hbo- of academische opleiding.

Om te kunnen afwisselen zijn er twee spotjes gemaakt. In één spotje neemt een docent zijn agenda door. Het begeleidend commentaar is: ‘Werken als hbo-docent vraagt nogal wat van je. Zeker bij Avans Hogeschool.’ In een ander spotje probeert een docent zijn klas stil te krijgen door heel hard: ‘Mag ik het alsjeblieft effe stilhebben, ja!’ te roepen. De boodschap is dat een baan bij Avans niets voor jou is als je zo werkt. Beide spotjes eindigen met ‘Ontdek ’t bij Avans’.

De spotjes voldoen aan drie criteria, zegt communicatiemedewerker Astrid Damen. Ze zijn geloofwaardig, eenvoudig en opvallend. ‘Maar niet door veel lawaai te maken. Dat gebeurt in alle andere spotjes al.’ De vrouwelijke stem in de spotjes is van Marjam van Etten, coördinator van het Loopbaan Advies Centrum van Avans. De man is een professioneel stemacteur.

Naast de radiospots die worden ingezet bij externe werving, worden er ook filmpjes gemaakt, die bij de vacatures op de website worden gezet. In de filmpjes zijn de verschillende locaties van Avans te zien en Xplora. Zo krijgen geïnteresseerden een beeld van de leer- en werkomgeving.

De spotjes zijn vanaf maandag 26 mei twee weken te horen. De filmpjes verschijnen binnenkort op de website. [SW]