Avansstudent schopt het tot de finale

Joore komt op 28 mei uit in de finale van de Nederlandse Imagine Cup, een wedstrijd van Microsoft voor programmeurs. Studenten moeten een game ontwikkelen voor de Xbox met als thema ‘milieu’. De finale gaat tussen zes studententeams. De winnaar mag naar de wereldfinale in Parijs, waar 15.000 euro te winnen is. De game van Joore (site: www.guardianofeden.nl) draait om het redden van het milieu.

‘Samen met twee studenten van de Hogeschool van Rotterdam heb ik twee maanden gewerkt aan de 3D-game’, vertelt Joore. ‘Alles hebben we van de grond af opgebouwd. Er is geen bestaande engine (codes die de werking van een game regelen, red.) aan te pas gekomen.’ Tijdens een minor heeft hij eerder met studiegenoten een game gebouwd, die te zien is op www.gamekitchen.nl.

Winst van Joore in de Nederlandse finale zou bijzonder zijn, want de afgelopen jaren ging de overwinning zonder uitzondering naar teams van de technische universiteiten. [EvG]