CMD-student wint finale Xbox game

‘We waren gisteren helemaal overrompeld’, vertelt de vierdejaarsstudent. Na de uitslag van de jury werden hij en zijn teamgenoten meteen benaderd door journalisten en cameraploegen. ‘De finale was erg spannend. De jury heeft uiteindelijk voor ons gekozen omdat wij als enige team een compleet product konden laten zien.’ Het is de eerste keer dat een team van hbo-studenten de Nederlandse finale wint.

Doel van de Imagine Cup, georganiseerd door Microsoft, is dat studenten een game ontwikkelen voor de Xbox met als thema ‘milieu’. Samen met studenten van de Hogeschool Rotterdam ontwikkelde Joore het spel Guardian of Eden. ‘De jury vond alles er goed uitzien. Ik hoorde zelfs dat we kans maken op een top zes positie bij de wereldfinale in Parijs.’ Het team dat die finale wint, krijgt 15.000 euro.

Joore wil verder in het maken van games. ‘Dan is dit een erg mooi begin. De eerste contacten met gameontwikkelingsbedrijven zijn gelegd.’ [AR]