De nieuwe Paul Verhoeven?

Op het filmfestival beleven diverse films hun première, zoals de documentaire Eeuwige Moes van Catherine van Campen, over een teler die zeldzame oude groentegewassen verzamelde en van de ene op de andere dag gedesillusioneerd naar Zweden emigreerde.

Van het Bredase collectief Apvis, dat bestaat uit oud-studenten van St. Joost, is de film Boottrip te zien. Een standaard boottochtje in de Biesbosch eindigt in een wereld waarin fictie en realiteit door elkaar lopen.

Ook de prijswinnende documentaire Jimmy Rosenberg – De Vader, De Zoon & Het Talent van Jeroen Berkvens, docent aan St. Joost, is te zien op het festival. Berkvens kreeg er een Gouden Kalf voor.

‘Film in Brabant 2008’ start op 16 mei met een opening in Chassé Cinema in Breda. Daarbij zijn veel van de oude en jonge filmmakers aanwezig, wellicht zelfs de nieuwe Paul Verhoeven? Na de opening gaan de films tot en met 22 juni touren langs de Brabants filmtheaters. Kijk op www.brabantfilm.nl voor meer informatie. [AR]