Gezocht: Avansdocent van het jaar

Verschillende universiteiten en hogescholen organiseren docent-van-het-jaar- verkiezingen. Hoogste tijd om ook bij Avans op zoek te gaan naar de leukste of beste docent van het jaar.

Studentenverenigingen en studentleden van academieraden wordt gevraagd een lijst op te stellen van docenten van de eigen academie die om de een of andere reden nét iets beter zijn dan hun collega’s.

De redactie heeft tien criteria opgesteld waar de docenten in meer of mindere mate aan moeten voldoen: aandacht voor de studenten, enthousiasme, vakkennis, praktijkervaring, humor, flexibiliteit, inspirerend zijn, gevarieerde werkvormen aanbieden, beheersing Engelse taal en wijze van toetsen.

Bij deze roept Punt alle studenten op om ook hún voorkeur uit te spreken. De eerste reacties naar aanleiding van een oproep op de website van Punt zijn al binnen. Uit alle reacties, die binnenkomen via de website, e-mail en de studentenvertegenwoordigers, wordt een lijst samengesteld waarmee we in juni de school in gaan: op zoek naar de Avansdocent van het jaar.

In Punt 13 wordt bekendgemaakt wie de uiteindelijke winnaar is. Wil jij een docent nomineren? Stuur dan een e-mail naar punt@avans.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken <!– document.write( '’ ); //–> . Zet daarin welke docent je nomineert, welke opleiding je zelf doet en natuurlijk je naam. [AR]