Gezocht: oud-studenten Henk Cornelissen

Tijdens het Graphic Design Festival in Breda, van 23 mei tot en met 29 juni, is in de Stadsgalerij Breda de expositie ‘Toeval’ te zien. Dit is een overzicht van het autonome werk van Henk Cornelissen.

Oud-studenten worden gevraagd een affiche voor deze tentoonstelling te ontwerpen. De ingezonden affiches vormen een aparte expositie die tegelijkertijd de expositie van Cornelissen aankondigt. Van deze affiches zullen ook drie boeken worden samengesteld.

Behalve docent aan St. Joost was Cornelissen onder andere hoofdvormgever van de NOS in de jaren ’80, en ontwierp hij de eerste serie kerstzegels van de PTT in 1987. In datzelfde jaar verkoos hij de ontwikkeling van zijn vrije werk boven zijn carrière.

Oud-leerlingen die een affiche willen ontwerpen, kunnen een e-mail sturen. Aanvullende informatie en kopij wordt dan toegestuurd. [AR]