ISO kiest jong bestuur

De nieuwe ISO-bestuursleden zijn maar liefst vijf jaar jonger dan hun tegenvoeters van de Landelijke Studenten Vakbond. Maar, zegt scheidend voorzitter Bastiaan Verweij: ‘Dit waren de beste kandidaten. Om de leeftijd moeten we het niet laten.’

De nieuwe ISO-voorzitter is Merel van Wanrooij, studente van de TU Eindhoven. Ze heeft al enige bestuurservaring opgedaan in een studievereniging en haar onafhankelijke damesdispuut. Op 28 juni wordt haar bestuur officieel beëdigd.

Aan haar zijde staan secretaris Judith Boschma (student rechten aan de Universiteit van Tilburg) en penningmeester Marlies Wesdorp (student vrijetijdswetenschappen aan de Universiteit van Tilburg), plus de algemeen bestuursleden Hidde Terpoorten (student technische bedrijfskunde aan de Universiteit Twente) en Jochim Schueler (student accountancy aan de Hogeschool Utrecht).

Volgens de huidige voorzitter Bastiaan Verweij waren er ‘meer dan dertig serieuze sollicitaties’. Daaruit werd een eerste selectie gemaakt. Er volgden een gesprek, een soort test- en selectiedag en een tweede gesprek. Daaruit kwam dit bestuur voort. [BB/HOP]