Management in de Zorg definitief naar Deeltijdacademie

Vorig jaar werd al bekend dat er plannen waren om de opleiding te verhuizen, maar dat riep nogal wat tegenstand op bij AGZ. Dat de opleiding nu is ondergebracht bij de ADT heeft volgens projectleider Birgit Croft voordelen. ‘De studenten die in september instromen, merken helemaal niets van de verhuizing. De zittende studenten kunnen we nu meer service bieden. Door de avondopenstelling van de deeltijdopleiding zijn medewerkers beter bereikbaar,’ legt Croft uit.

‘De studenten hebben ook een bredere keuze als het gaat om het minoraanbod. Ze kunnen kiezen uit alle verbredende en verdiepende minors die de ADT in de middag en avond aanbied. Dit sluit beter aan bij de lestijden van de deeltijdstudenten,’ zegt Croft.

De opleiding heeft op dit moment een financieel tekort. Een groei van het aantal studenten is nodig om dit tekort op te lossen. Vanaf nu tot aan de zomervakantie loopt een pr-plan om meer studenten te werven.

‘Het begrip zorg heeft een hele brede dimensie gekregen. We willen proberen om studenten te werven uit verschillende vakgebieden van zorg. Niet alleen verpleeghuizen, maar ook mensen die werkzaam zijn in bijvoorbeeld kinderopvang of bij justitiële inrichtingen,’ vertelt Croft. ‘Speciale aandacht gaat ook uit naar studenten die afkomstig zijn van een mbo-opleiding. Zij kunnen na het volgen van een associate degree ook de MIZ opleiding volgen. [MK]