Terug naar overzicht

Niet elk bedrijf geeft gratis pennen weg

Tweedejaarsstudenten Commerciële Economie in Breda gingen op onderzoek uit en presenteren hun bevindingen in ‘De Etalage’. Op de gang van de vierde verdieping aan de Hogeschoollaan hebben ze de etalage ingericht. Ze presenteren er hun kennismakingsopdracht voor het vak marketingcommunicatie. De studenten namen in groepen de uitingen van marketing en communicatie van diverse bedrijven onder de loep.

Student Diederik de Flines kreeg met zijn groep supermarkt C1000 toegewezen. ‘Die winkel heeft weinig weggeefmateriaal. Wel tasjes en folders. In vergelijking met bijvoorbeeld Jumbo is het allemaal wat schraler. Zij hadden ook shirts en Jumbo-fietsroutes.’

Docent Kristel Mulderink is tevreden over de inzet van haar studenten. ‘Het is de tweede keer dat het onderwijsblok marketingcommunicatie bij Commerciële Economie draait. De studenten zijn enthousiast en komen leuke dingen tegen. Bij C1000 zie je dat de supermarktketen een nieuw logo heeft, maar wel nog de oude tassen uitgeeft.’

Student Patrick van den Doel was niet zo blij met DSB Bank. ‘Er was niet heel veel te vinden. We hebben folders gekregen van de bank waar we binnen zijn gelopen, maar verder hebben we de meeste informatie van internet gehaald. Ze doen wel veel aan sportsponsoring, maar pennen en dergelijke hebben ze niet. DSB Bank richt zich meer op dienstverlening.’

De informatie over de bedrijven wordt verzameld in een online databank. Die zal binnen enkele weken online staan. ‘Studenten die voor een andere opdracht meer over een bepaald bedrijf willen weten, kunnen in deze databank op zoek naar informatie. De databank wordt elk jaar aangevuld door de nieuwe groepen studenten,’ legt docent Kristel Mulderink uit. [MK]

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?