Onderdelen in de verkoop voor Zuid-Afrika

Het ingezamelde geld is bestemd voor een nieuw busje voor een theaterproject in Zuid-Afrika. Van der Velden en Kooman doen, samen met vijf andere CMV-studenten, een afstudeeronderzoek in opdracht van de ontwikkelingsorganisatie oneMan naar het geefgedrag van jongeren. oneMan is een stichting die kleinschalige projecten steunt van mensen die hun idealen willen verwezenlijken.

In het kader van hun afstudeeropdracht hebben de studenten ook zelf een actie op touw gezet. De groep heeft een zogenoemde pionier aangewezen gekregen door oneMan, Thami Kuzwayo uit Zuid-Afrika. Kuzwayo heeft in zijn land een dans- en theatergroep opgericht. Hij reist door het hele land om met zijn voorstellingen mensen bewust te maken van de aidsproblematiek en te informeren over deze ziekte.

Woensdag 21 mei start de groep studenten een actie om geld in te zamelen voor een nieuw busje voor Thami’s project. ‘We verkopen onderdelen van ons ‘busje’ aan studenten en medewerkers met als doel; Hoe leger ons busje, des te voller is die van Thami,’ legt Lot uit. ‘Je kan bijvoorbeeld symbolisch een wieldop kopen of een voorruit.’

Het ‘busje’ van de CMV-studenten staat 21 mei tussen 10.00 en 15.00 uur in de hal van het gebouw aan de Hogeschoollaan. [MK]