Oud-student richt politieke partij op

Boldewijn, in de jaren tachtig student Chemische Technologie en tegenwoordig eigenaar en directeur van ingenieursbureau BoCari, heeft de partij opgericht met Chas Mijnals, oud-militair in Suriname en actief in de partij van Desi Bouterse. Ze willen Suriname weer hoop en vertrouwen geven voor de toekomst.

Het bevorderen van welvaart is een van de hoofddoelstellingen in de strijd van de partij tegen armoede. Dat willen Boldewijn en Mijnals bereiken door te investeren in ondernemerschap in het land. Boldewijn investeert met haar bedrijf al in ontwikkelingsprojecten in Suriname. Ook heeft zij een investeringsfonds opgericht. Mijnals is actief als voorzitter van de maatschappelijke beweging Jongeren in Opmars, die studenten wil voorbereiden op een bestuurlijke toekomst in Suriname.

De partij, die zich inzet voor de belangen van Surinamers in binnen- en buitenland, wordt op 21 juni in Nederland gelanceerd. [SW]