Pimp je laptop

L@pstick verkoopt stickers met verschillende prints. Een stoer tijgervelletje, pokerfiches of bloemen op je laptop; op de website zijn meer dan honderd verschillende prints te bestellen. Je kunt zelfs een sticker ontwerpen met je eigen foto.

Het internationale studentenbedrijf, met Nederlandse, Duitse en Franse studenten, importeert de stickers uit Duitsland. Daarmee voldoet het aan de eis van de opleiding. IBL-studenten moeten namelijk hun producten importeren of exporteren. ‘Er zullen ook wel wat stickers over de grens verkocht worden doordat groepsleden verkopen aan vrienden en familie in hun eigen land’, vertelt Suzanne Neeter van L@pstick. Ook de website is internationaal opgezet. Als bezoeker kun je kiezen uit vier talen.

Eén van de groepsleden kwam met het idee om met de studentcompany de stickers te gaan verkopen. Uit marktonderzoek op school en onder familie en vrienden bleek dat het een interessant product was om mee door te gaan. Ook de docenten waren enthousiast, met name omdat het product goedkoop is en de doelgroep (studenten) dichtbij. Bijkomend voordeel van de stickers is dat ze beschermen tegen water, krassen en uv-straling.

‘Ons doel is om er per persoon dertig te verkopen’, zegt IBL-studente Suzanne. ‘Dan kunnen we onze aandeelhouders ook nog iets van winst geven.’ Daarvoor hebben ze nog tot eind juni de tijd, dan liquideert de studentcompany.

De studenten verwachten het meest van de directe verkoop. ‘Dan kunnen mensen meteen zien hoe het eruit ziet.’ Daarnaast willen ze ook gaan verkopen op de Utrechtse Bazaar en kan er op de website besteld worden. [SW]