Sessie Avans over next generation op ondernemerscongres

Tijdens het ochtendprogramma wordt een filmpje van Avans vertoond, waarin studenten hun mening geven over het midden- en kleinbedrijf als werkgever. Er zitten ook tips in voor het mkb om aantrekkelijker te worden. Daarnaast spreken onder andere Loek Hermans, voorzitter van MKB-Nederland en Hans Hagenaars, directeur marketing bij ING.

De middagsessie, die twee keer wordt aangeboden, draait om het thema ‘Binden en boeien van medewerkers van The Next Generation’. Jongeren zijn gewend aan virtueel werken en kennis delen via nieuwe media. Omdat veel werkgevers nog niet zover zijn, dreigt er een digitale kloof te ontstaan. Avans en De Leijgraaf bekijken in de sessie met ondernemers hoe de kloof kan worden gedicht. Moderator is Jan Snijders van het Leer- en Innovatiecentum.

Avans staat ook met een stand op de Business Plaza, waar wordt geluncht en geborreld. Daar presenteert de hogeschool Ondernemerslift, het Ondernemerscentrum en de nieuwe major Advanced Business Creation, die in september van start gaat. [SW]