Student derde bij prijsvraag verzekeraar

Generali wil startende ondernemers graag zo snel mogelijk binnenhalen met hun verzekeringen. Als ze eenmaal verzekerd zijn, stappen ze niet snel meer over naar een concurrent. De verzekeringsgroep wil weten hoe ze die ondernemers kunnen bereiken en met welk aanbod. ‘Mijn advies was om vooral de bedrijven die al klant zijn te betrekken bij de plannen van Generali’, vertelt Van Helden.

De prijsvraag is een onderdeel van de wedstrijd Battle of Concepts, een online platform waar organisaties vraagstukken (‘battles’) kunnen plaatsen die worden opgelost door hbo- en wo-studenten en afgestudeerden tot en met 30 jaar. Organisaties kunnen zo innovatieve ideeën opdoen en jong talent ontdekken. De twintig beste ideeën voor een battle winnen prijzengeld en krijgen punten voor de ranglijst. Van degenen die een battle winnen, worden de cv’s doorgestuurd naar de werkgevers.

Van Helden won met het behalen van de derde plaats 350 euro. Wat hij met het prijzengeld gaat doen, weet hij nog niet. ‘Het zal heus wel op gaan’, denkt Van Helden. ‘Een student heeft altijd geld nodig.’

Tot nu toe deed Van Helden mee aan vier battles, onder andere van het Astma Fonds en de Hogeschool Utrecht. Dit was de tweede keer dat hij derde werd en hij staat nu 57ste in de Nationale Battle Ranking. ‘Het is erg leuk om te doen, maar je moet er wel tijd voor hebben’, zegt Van Helden. ‘Als er weer een leuke battle op de site staat, doe ik zeker mee.’

Mede dankzij hem staat Avans Hogeschool op plek vijf in de ranking van hogescholen en universiteiten. [SW/MK]