Voetbal en het metrostation van de toekomst

Maar Punt 11 gaat niet alleen maar over voetbal. Oud-studenten van St. Joost Pieter Vlamings en Paula Rennings vertellen over hun werk als makers van documentaires en bedrijfsfilms. Ze kwamen elkaar 25 jaar geleden op de opleiding tegen en zijn nooit meer uit elkaar gegaan.

In deze krant ook een interview met Koen van Vliet, derdejaars Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV) in Den Bosch. Hij is één van de drijvende krachten achter het culturele festival Out on the Floor, dat op 28 juni in het Gelderse Wijchen plaatsvindt.

Een metrostation met ankers. Misschien is het over vijftig jaar een feit. Twee vierdejaarsstudenten Architectuur keken in de toekomst en ontworpen een drijvend metrostation. ‘Eigenlijk is het net een cruiseschip. Het verschil is dat hier per uur vier metro’s doorheen gaan.’

Verder in Punt 11 een tijdsbalk over twintig jaar ICT-onderwijs in West Brabant. Van de eerste informaticastudie aan de toenmalige Hogeschool West- Brabant in 1988 tot de splitsing van de Academie voor ICT en Media dit jaar.

‘Waar komde vandaan, Bult.’ In deze Punt af en toe een woordje moerstaal. De meeste studenten zeggen geen dialect te spreken, maar als ze hun mond open doen, hoor je direct waar ze vandaan komen.

Tot slot in dit nummer nog alle ins en outs over de vermeende hbo-fraude, die Avans 19,4 miljoen euro heeft gekost.

Punt 11 ligt vanaf nu in de uitdeelbakken. [MK]