Avansstudenten in halve finale Student of the Year

De Student of the Year verkiezing is een wedstrijd van www.studenten.net die draait om de zoektocht naar de meest intelligente, knappe, leuke en grappige student van Nederland. Studenten kunnen zichzelf verkiesbaar stellen.

Esther Weijkamp had zich eigenlijk helemaal niet meer met de wedstrijd bezig gehouden, schrijft ze in een e-mailtje naar Punt. ‘Wat een verrassing dat ik in de halve finale sta. Vrijdag ga ik een modeshow lopen voor Bodyglove samen met de andere halve-finalisten.’ Weijkamp gaat er niet vanuit dat ze wint, maar is wel blij met het resultaat tot nu toe. ‘Stemmen mag natuurlijk altijd.’

Tot maandag 23 juni kan nog gestemd worden op de twee Avansstudenten. De drie mannelijke en drie vrouwelijke studenten met de meeste stemmen gaan door naar de finale. Tijdens het ochtendprogramma van Giel Beelen op 3FM worden de finalisten bekend gemaakt. Tijdens de finale voeren de deelnemers een reporteropdracht uit voor Giel Beelen en krijgen ze een professionele fotoshoot. Ook moeten ze een studentikoze column schrijven die wordt beoordeeld door de winnaars van vorig jaar.

Op donderdag 10 juli worden de winnaars bekend gemaakt tijdens de afsluiting van de studentenawards in Club Odeon in Amsterdam. [MK]