Dan maar een eigen festival!

Van der Velden deed afgelopen jaar mee met een expositie in Enschede. ‘Het was een groot festival, maar ik vond het zo slecht geregeld. Ik dacht: dat kan ik beter. Dus daarom organiseer ik nu maar mijn eigen festival.’ De studenten willen de hele dag door verschillende kunsten bij elkaar brengen. ‘We willen de samenleving meer betrekken bij kunst, want die twee staan ver uit elkaar’, vinden ze.

Daarom is het festival opengesteld voor iedereen die maar wil komen kijken. ‘Het is gratis en voor kunstliefhebbers en kunsthaters. Iedereen kan ervan genieten. Met muziek, poëzie en tentoonstellingen komen verschillende disciplines van de kunst aan bod’, vertelt Van der Velden. Van 14.00 tot 02.00 is er een doorlopend programma met onder andere een filmzaal, dj's en een loungehoek.

Zo’n zestig kunstenaars geven er acte de présence, waaronder zo’n dertig studenten van de kunstacademie AKV|St. Joost uit Den Bosch en Breda. [EvG]