Directeuren nieuwe academies bekend

De benoemingen van de directies zijn deze week afgerond door de Raad van Bestuur. De wijzigingen gaan komend schooljaar in. Jan Reinhard wordt per 1 november directeur van de nieuwe academie voor CMD. Hij is nu directeur van de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek (ABCT) in Den Bosch. In de afgelopen jaren heeft hij met Peter Hollants vorm gegeven aan de samenwerking en uiteindelijk de fusie van ABCT met de Academie voor Bouw en Management te Tilburg. Deze fusie zal per 1 augustus aanstaande een feit zijn en dan is er sprake van de Academie voor Bouw en Infra te Den Bosch en Tilburg. Jan Peeters is benoemd tot adjunct-directeur. Hij is nu studieleider en hogeschooldocent bij de opleiding CMD.

Petra Koenders mag zich vanaf 15 augustus directeur van de nieuwe academie voor ICT noemen. Zij is de afgelopen jaren als manager werkzaam geweest bij Ericsson Nederland. Ze heeft Informatica gestudeerd aan de HTS in Eindhoven en heeft daarna haar ingenieurstitel in de Techniek en Maatschappij gehaald aan de Technische Universiteit Eindhoven. De Raad van Bestuur heeft er vertrouwen in dat zij de klik kan maken tussen het bedrijfsleven en het hbo. Adjunct-directeur is per 1 augustus Christophe Otto. Hij was de afgelopen jaren werkzaam als hogeschooldocent bij de huidige Academie voor ICT & Media (AIM).

In een mail geeft de Raad van Bestuur aan met de benoemingen een belangrijk hoofdstuk af te sluiten in de ingrijpende herstructurering van de AIM. De huidige directieleden, Titia Bredée en René Schenk, gaan elders binnen de hogeschool functies vervullen. [EvG]